تجهیزات تصویری مورد نیاز سالن های کنفرانس:

 

این تجهیزات جهت نمایش اطلاعات مورد نیاز برگزارکننده یا حضار می باشد که پخش تصویر آن برای حضار در جلسه مهم بوده و در اموری مانند ارائه گزارش یا تصمیم گیری نقش اساسی ایفا می نماید.

منابعی که برای پخش تصویر در این سالن ها مورد استفاده می گردند متنوع هستند ، مانند تصاویر آماده شده قبلی تصاویر آرشیوی تصاویر زنده مرتبط و یا حتی تصاویری که از دوربین های داخل سالن دریافت می گردد.

این تجهیزات به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

1- تجهیزات تصویر برداری

2- تجهیزات مدیریت تصویر

3- نمایشگر

 

-تجهیزات فیلم برداری به تجهیزاتی گفته می شود که تصاویر زنده داخل سالن و یا دوربین هایی که به سیستم های صوتی متصل هستند Auto track)) را دریافت و به تجهیزات مدیریت تصویر منتقل می نمایند.

نکته: دوربین های اتوترک اصطلاحا به دوربین هایی گفته می شود که با سیستم صوت کنفرانس هماهنگ بوده و به صورت اتوماتیک به محض روشن شدن هر یک از میکروفن ها جهت سخنرانی به سمت سخنران تغییر جهت داده و تصویرشخص را جهت ضبط تصویر و یا پخش در نمایشگر ذخیره نماید.

-وظیفه تجهیزات مدیریت تصویر دریافت کلید اطلاعات اعم از تصاویر دوربین ها و تصاویر آماده شده قبلی و یا حتی فایل های مورد نیاز جهت پخش، و مدیریت آنها از جهت اصلاح آنها ،اضافه کردن آیتم های نمایشی مورد نیاز، چیدمان مورد نظر در تصویر و انتقال به نمایشگر می باشد.

این تجهیزات معمولا سرورهای گرافیکی ای هستد که با استفاده از پردازش گرافیکی قوی و نرم افزارهای تخصصی این فرآیند پیچیده را بر عهده دارند و عملا تصویر نهایی را بر اساس اطلاعات دریافتی تولید و جهت پخش به نمایشگر ارسال می نمایند.

-آخرین بخش تجهیزات نمایشی در سالن های همایش و کنفرانس نمایشگرها هستند، در گذشته از پروژکتورها برای نمایش تصاویر ستفاده می شد ولی با توجه به کیفیت تصویر پایین و هزینه نگهداری بالا به تدریج جای خود را به نمایشگرهای تجاری و صفحات نمایشی مبتنی به LED  داده است.

نمایشگرهای  تجاری به نمایشگرهایی اطلاق می گردد که از کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها می توان به یک صفحه یکپارچه بزرگتر جهت نمایش تصاویر بهره برد که اصطلاحا به این نمایشگرها ویدئووال گفته می شود. بالاترین سطح کیفیت تصویر را در سالن ها می توان با این نمایشگر ایجاد نمود ولی نکته مهم خطوط ایجاد شده بین نمایشگرهاست  که در تصویر نمایان است و شاید بتوان این را تنها نقطه ضعف این دستگاه ها برشمرد، ولی با پیشرفت تکنولوژی در این نمایشگرها امروزه ضحامت خط ایجاد شده به کترین میزان که در حال حاضر 0.9 میلیمتر است رسیده است.

دسته دیگر نمایشگرها، نمایشگرهای مبتنی برLED می باشد که این تجهیزات را بیشتر در تابلوهای تبلیغاتی شهری مشاهده نموده ایم. نوع کاربرد داخلی این نمایشگرها نیز می تواند جهت نمایش اطلاعات ارسالی از تجهیزات مدیریت تصویر در سالن ها مورد استفاده گردد.

عملا کارفرمایان با توجه به مزایا و معایب فنی می توانند از این سه دسته محصول برای نمایش اطاعات مورد نیاز سالن های همایش و جلسات استفاده نمایند.